wtorek, 13 października 2015

Sandra Drabik


Sandra Drabik, reprezentantka Polski kobiet w boksie.
Urodzona 13 sierpnia 1988 roku w Kielcach.
Była kick-bokserka a obecnie pięściarka boksu Olimpijskiego, waga piórkowa (51 kg) zawodniczka Sportowego Klubu Kick-Boxing Kielce, trener klubowy Marek Soboń, trener kadry Paweł Pasiak.
Obroniła tytuł magistra fizjoterapii, na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Zwyciężczyni plebiscytu Świętokrzyskie Gwiazdy Sportu, roku 2014, uhonorowana w Alei Gwiazd Sportu w Dziwnowie, w 2015 roku.

Seniorka 3 stopień uczniowski. Instruktor Boksu i Kick-Boxingu.
Wicemistrzyni z I Igrzysk Europejskich w Boksie 2015.
Mistrzyni Polski w Boksie 2013.
Wicemistrzyni Europy w Boksie 2011.
Trzykrotna Mistrzyni Europy w Kick-Boxingu, Full Contact, Low Kick.
Mistrzyni Świata Full Contact 2009 i Low Kick 2014.
Trzykrotnie zdobyła Puchar Świata Full Contact i Low Kick i K-1.
Ośmiokrotna Mistrzyni Polski w Kick-Boxingu.
Wielokrotnie wygrywała w Międzynarodowych turniejach w Niemczech, Irlandii oraz USA.

Jedno z Twoich sportowych marzeń się spełniło, czyli medal z I Igrzysk Europejskich, i tu gratuluję srebra, kolejny cel to zapewne medal na Igrzyskach Olimpijskich, jak oceniasz swoje szanse ?


Sandra Drabik- Myślę, że za każdym razem kiedy osiągam wysoki wynik sportowy, moje marzenia sportowe się spełniają. Oczywiście najważniejszym startem są IO w Rio i tam właśnie chciałabym spełnić swoje największe marzenie, zdobywając krążek Olimpijski :-) Jak oceniam swoje szanse... Sport jest nieprzewidywalny i myślę, że każda zawodniczka ma szanse. Zależy to oczywiście od wielu czynników tj. Poziom wytrenowania, dobre losowanie, dobra dyspozycja dnia, samopoczucie oraz troszkę szczęścia :) Wyniki na Igrzyskach Europejskich dodał mi "skrzydeł" i nie zamierzam się zatrzymywać !
Głęboko wierzę w to, że jestem w stanie wygrywać z najlepszymi zawodniczkami na świecie i ciężko na to pracuję, aby tak było.

Zwyciężyłaś w prestiżowym turnieju 32 MTB imienia Feliksa Stamma 2015, pewnie pokonują (2-0) w finale Ceire Smith, mistrzynię Irlandii, czy spodziewałaś się takiego dobrego występu i wyniku ?
SD - Bardzo się cieszę, że wygrałam tak prestiżowy turniej, jakim jest turniej im. Feliksa Stamma. Zawsze kiedy startuję w zawodach myślę o tym. żeby uzyskać jak najlepszy wynik i na tym się skupiam.
Na turnieju Stamma, nie byłam w formie startowej, jak większość zawodniczek i tu różnie mogło się to wszystko potoczyć. Jeśli chodzi o finał z Irlandką, miałam okazję po raz trzeci skrzyżować z nią rękawice i po raz kolejny z nią wygrać - muszę zaznaczyć, że Smith robi duże postępy i jest co raz bardziej wymagając przeciwniczką.

Jaki moment w życiu sprawił że zdecydowałaś się na karierę sportową ?
SD - Niestety nie mam jakiejś mega ciekawej historii z tym związanej (śmiech)... Po prostu od dziecka interesował mnie sport, byłam bardzo żywym dzieckiem, które nie mogło usiedzieć 2 min. w jednym miejscu.
Bardzo lubiłam biegać, grać w różne gry i wszystko co miało nutkę rywalizacji sportowej, ale najbardziej podobały mi się sporty walki, co było widać, bo zawsze biłam się z chłopakami pod blokiem (śmiech)
W wieku 16 lat, postanowiłam że pójdę na treningi kick-boxingu i tak zostałam. Po pierwszej lekcji już wiedziałam, że znalazłam swoja drogę. Z czasem zaczęłam startować w zawodach, dawało mi to ogromną radość i pozytywną energię, chciałam być najlepsza i nadal chcę ;-)

Czy myślałaś o spróbowaniu swoich sił w walkach mieszanych, takich jak KSW / MMA ?
SD - Póki co, nie zastanawiałam się nad tym. Teraz startuję w boksie i mam ściśle określony cel związany z tą dyscypliną. Ale kto wie, co przyniesie przyszłość... nie mówię nie ;-)

W głośnej walce, mającą wyłonić najlepszą pięściarkę kraju, Brodnica versus Piątkowska, obydwie zawodniczki znasz, po kontrowersyjnym werdykcie, wygrała Brodnica, z Twoje punktu widzenia, decyzja była słuszna ?
SD - Tak, obie zawodniczki znam, obie lubię i szanuję. Moim zdaniem walka była bardzo wyrównana, Ewa Piątkowska, bardzo dobrze zaczęła ten pojedynek i wydawało się że to nie będzie dla niej ciężka przeprawa, okazało się inaczej, Ewa Brodnicka, konsekwentnie realizowała swój plan, atakując i narzucając Ewie Piątkowskiej swój styl. Ewa Brodnicka nie zaczęła za dobrze tego starcia, ale w końcowych rundach była bardziej skuteczna i myślę, że właśnie końcowy obraz pojedynku zdecydował o jej zwycięstwie.

Jakie masz relacje z PZB, po ostatnich perypetiach z Twoją osobą, przypomnę że przez zaniedbanie ze strony Polskiego Związku Bokserskiego, byłaś zawieszona w startach ?
SD - Moje relacje z PZB, są poprawne. Na szczęście zostałam odwieszona, mogę startować i to jest najważniejsze.

Masz wśród sportowców wielu znajomych, kto jest darzony szczególną sympatią, najlepsza Twoja przyjaciółka / przyjaciel ?
SD - Znajdzie się w tym gronie kilka osób, dlatego nie będę wymieniać z imienia i nazwiska - myślę, że te osoby wiedzą o tym, że są mi bliskie, że darzę ich sympatią i zaufaniem :)

Czy znasz takie sławne pięściarki jak Agnieszka Rylik, czy Iwona Guzowska?
SD - Nie, osobiście nie miałam okazji poznać pani Rylik, ani pani Guzowskiej.

Kto jest Twoim sportowym idolem ?
SD - Nie mam jednego wybranego sportowca, jest wielu sportowców, którzy mnie inspirują swoją pracą.

Twój największy sukces sportowy lub osobisty ?
SD - Sportowy, na pewno zdobycie Mistrzostwa Świata i Europy w kick-boxingu oraz v-ce Mistrzostwo Europy i Igrzysk Europejskich w boksie. Osobisty... myślę, że to, że robię to co lubię, jestem zdrowa i mam wokół siebie rodzinę, trenera, przyjaciół na których mogę liczyć w każdej sytuacji :)

Sandra Drabik w czerwonym stroju, podczas walki. 

Jakie lubisz dyscypliny sportowe oprócz boksu :) ?
SD - Ogólnie lubię sport pod każdą postacią... jeśli chodzi o oglądanie, to lubię obejrzeć siatkówkę, piłkę ręczną, sporty motorowe, lekkąatletykę... jeszcze parę pozycji na pewno by się znalazło.

Masz rodzeństwo ?
Tak, mam rodzeństwo - starszą siostrą Martynę :)

Czy lubisz gry planszowe takie jak szachy, warcaby ?
SD - Lubie grać w gry planszowe, ale nie w szachy i warcaby :)

A czy lubisz, jazdę na rowerze, motorze, czy wolisz jazdę autem.
SD - Samochodem poruszam się na co dzień, ale lubię jeździć na rowerze, na motorze też - ale rzadko, bo nie posiadam swojego :)

Od kiedy masz prawo jazdy, i jakie preferujesz auta, miejskie, terenowe, limuzyny a może sportowe ?
Prawo jazdy mam od 4 lat i podobają mi się auta sportowe, ale sama takiego jeszcze posiadam ;)

Jako sportsmenka-bokserka, na pewno biegasz, czy dużo ?
SD - Oczywiście że biegam, czy dużo - staram się biegać 3 razy w tygodniu, w zależności od planu, biegam różne dystanse, raz jest to 5 km, raz 10... są to biegi tlenowe, interwałowe - różne.

Lubisz odpoczywać aktywnie, skakałaś już z bangee, a ostatnio zdecydowałaś się na wyskok z samolotu ze spadachronem, czy jeszcze planujesz coś ekstremalnego ?
SD - Oj tak, lubię spędzać aktywnie swój czas... Chciałabym wzbić się w powietrze samolotem do akrobacji powietrznych i zrobić kilka ewolucji, oczywiście jako pasażerka ;)

Masz czas na czytanie książek, oglądanie telewizji, kino lub teatr ?
SD - Mam czas na czytanie książek szczególnie na wyjazdach, do kina też lubię chodzić i chodzę częściej niż do teatru, ale do teatru też zaglądam raz na jakiś czas.

W takim razie masz jakąś ulubioną książkę ?
SD - Ostatnio przeczytałam książkę "Obudź w sobie olbrzyma" (Anthony Robbins) i myślę, że mogę ją śmiało polecieć innym.

Ulubiony film, aktor, aktorka ?
SD - Dobre wrażenie zrobił na mnie film "Niezłomny" w reżyserii Angeliny Jolie.
Ulubieni aktorzy: Sandra Bullock, Denzel Washington i kilku innych.  

Zapytam też o ulubiony, szczęśliwy kolor ?
SD - Nie mam ulubionego jednego koloru, lubię kolor czerwony, czarny, zielony, zółty.

Szczęśliwa liczba ?
SD -Myślę, że trzynastka. Tego dnia się urodziłam, większość ludzi nie lubi tej liczby, a ja w sumie nie mam wyjścia (śmiech) dla mnie nie jest ona pechowa.

15. Jakiej słuchasz muzyki, ulubiony zespół, wykonawca ?
Słucham różnej muzyki, zależy co mi wpadnie w ucho... np. lubie słuchać BANKS, Ella Eyre, Jastina Timberlake, Duke Dumont, Jack Jackson, Ciara, Lil Wayne... i wiele, wiele innych. :)


Sandra Drabik odznaczona w Alei Gwiazd Sportu w Dziwnowie, prezentuje replikę medalu z I Igrzysk Europejskich 2015.

Wiem że odżywiasz się zdrowo, czy nadal robisz sobie tak zwane "bomby witaminowe" czyli koktajle z gruszki, banana, czy awokado.
SD - Jeśli jest jeszcze coś takiego, jak zdrowa żywność... Staram się jeść zbilansowane posiłki - koktajle, świeżo wyciskane soki znajdują się w moim menu. :)

Lubisz także dobrze zjeść, preferujesz jakąś kuchnię, ulubiona potrawa ?
SD - Oj tak, lubię dobrze zjeść (śmiech) Lubię kuchnię włoską, a ostatnio przypadła mi do gustu kuchnia hinduska. Ulubiona potrawa... ciężko wybrać, bo ja dużo potraw lubię. :)

Jesteś żywiołową, atrakcyjną dziewczyną z poczuciem humoru, czy serce Sandry Drabik, jest wolne czy już zajęte ?
SD - Dziękuję za komplement :) nie skromnie powiem, że na brak powodzenia nie narzekam :) Czy moje serce jest zajęte... może odpowiem tylko, że obecnie spotykam się z kimś - tyle powinno wystarczyć (śmiech)

Jak wiadomo żeby się rozwijać są potrzebne środki pieniężne i to nie małe, masz już sponsorów ale gdyby ktoś się zdecydował pomóc to czy można podać kontakt z Tobą dla ewentualny zainteresowanych.
SD - Tak, sport wiąże się z dużymi kosztami, wyjazdy, odżywianie, sprzęt, itd... Na szczęście większość wyjazdów pokrywa PZB, z dofinansowania Ministerstwa, co dużo ułatwia nam starty i wyjazdy. To prawda, wspiera mnie kilka osób, którym dziękuję za wsparcie, bo bez nich byłoby ciężko. Myślę, że tak poza tym, jeśli będzie chęć współpracy ze mną to nie jest mnie ciężko znaleźć :)

Na koniec zapytam Cię o najbliższe sportowe i poza sportowe plany.
SD - Póki co, to są przede wszystkim sportowe plany, reszta odchodzi na bok... Pod koniec miesiąca (październik 2015) wyjeżdżam razem z kadrą na turniej do Niemiec, następnie na początki listopada na turniej do Kazachstanu.

W takim razie życzę powodzenia, rozbicia rękawic i dziękuję za rozmowę :)
SD - Również dziękuję za rozmowę i pozdrawiam sympatyków sportów walki :)
________________________________________________________________________________________________________________________________
Fotografie udostępnione z prywatnych zbiorów Sandry Drabik.
________________________________________________________________________






8 komentarzy:

  1. Brawo pani Sandro ! Trzymam kciuki za dalsze sukcesy i gorąco pozdrawiam! J.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wywiad :) oby polska miała więcej takich osobowości nie tylko w sporcie ale w każdej dziedzinie - najlepiej w polityce :-) tu pani Sandra jest nie tylko sportowa mistrzynią ale i bardzo mądrą osobą, gratulacje :) TM

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, dodam że właśnie pani Sandra Drabik zdobyła srebrny medal (31 październik) na Międzynarodowym turnieju Bokserskim "Queens Cup" w Stralsundzie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super Sandra !!!!!! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje dla Sandry, jest wyjątkową osobą, zarówno pod względem sportowym jak i osobistym. Sciskam kciuki dalsze sukcesy !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciesze się, że kobiety teraz są bardziej odważne i wiedzą czego chcą i dążą do zwycięstwa. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze się zapowiadało, ale kariera Sandry troche ucichła.

    OdpowiedzUsuń